Adria Airways na smrtni postelji, Uprava še vedno v sedlu

NatisniNatisni

Uprava družbe Adria Airways, s prvopodpisanima mag. Tadejem Tufkom in dr. Maksom Tajnikarjem, je dne 29.11.2010 delničarjem napisala Pismo. Pismo začenja z navedbo: »Adria Airways je leto 2009 sklenila z izgubo v višini 14 milijonov evrov. S tem je še povečala kumulativno izgubo iz preteklih let, saj je družba imela izgubo tudi v letih 2008 in 2005, 2007 in 2006 pa poslovala z minimalnim dobičkom... V prvi polovici leta 2010 je družba ustvarila še dodatno izgubo iz poslovanja v višini 7 milijonov evrov«. Številke so zgovorne same po sebi. Družba Adria je potrebna temeljitega prestukturiranja, sicer so njeni dnevi šteti.

Ljubljana, 8. december 2010


Uprava družbe se resnosti stanja zaveda. To je razvidno iz njenih aktivnosti in pripravljenih dokumentov. V letu 2010 je bila izvedena dokapitalizacija, v strategiji družbe, pripravljeni decembra 2009, pa si je uprava kot strateški cilj številka 1 zadala »doseganje praga rentabilnosti z obstoječimi zmogljivostmi in dejavnostmi v letu 2010«. Kljub zavedanju o problemih se je v letu 2010 izkazalo, da je uprava nesposobna prestrukturirati družbo v skladu s straškimi cilji. V prvi polovici leta 2010 je namreč družba Adria kljub dokapitalizaciji namesto doseganja praga dobička ustvarila 7 milijonov evrov izgube, po ocenah poznavalcev pa bo celoletna izguba v letu 2010 presegla izgubo iz leta 2009. Družba tudi ne izkorišča obstoječih zmogljivosti, še več, sredi leta so prizemljili Airbus 320 S5-AAA, za katerega imajo v bilanci še vedno večmilijonske obveznosti do bank.

Da so upanje v družbo izgubili tudi lastniki, potrjuje dokapitalizacija v letu 2010. Uprava je v letu 2010 sicer prepričala največjega lastnika, družbo PDP, ki ima v lasti kar 87 % delnic, da družba potrebuje dokapitalizacijo. Ker finančno shirana družba PDP kot družba v posredni lasti Republike Slovenije finančnih sredstev nima v izobilju, hkrati pa so doumeli, da je Adria Airways vreča brez dna, so v posel poskušali pritegnili še pomembne upnike in poslovne partnerje družbe. Pozivu se je odzvala samo družba Aerodrom Ljubljana, ki naj bi svoje terjatve do Adrie konvertirala v lastniški delež. Dokapitalizacija je sicer bila izvedena, vendar na način, ki pomeni nezaupnico upravi. Adria Airways je namreč morala ustanoviti hčerinsko družbo Adria Airways Tehnika, ki predstavlja edini relativno zdravi del družbe, za svoj dokapitalizacijski vložek pa sta družbi PDP in Aerodrom Ljubljana pridobili lastniški delež v družbi Tehnika, in ne v krovni družbi Adria Airways. Poleg tega je dokapitalizacijski znesek znašali zgolj tretjino predvidenega.

Čeprav mali delničarji že dlje časa pozivamo k menjavi uprave, ki očitno ni kos nalogi, se zaenkrat ni zgodilo še nič. Po človeški plati še nekako razumemo, da se uprava z vsemi silami oklepa stolčkov, četudi z naravnost smešnimi argumenti, da sta za katastrofalno stanje družbe kriva vulkanski pepel in prenova vzletne steze na Brniku. Ne moremo pa mali delničarji razumeti večinskega lastnika, kako lahko tem pravljicam verjame.

Še več, družba Adria Airways je prav letos s soglasjem večinskega lastnika PDP prešla na enotirni sistem upravljanja, s čimer se je lastnikom še zmanjšala možnost nadzora nad upravo.

Kako je lahko družba PDP v to privolila, nam absolutno ni jasno. Pravzaprav si to znamo razložiti na en sam način. Namreč, tako mag. Tadej Tufek kot dr. Maks Tajnikar sta pomembna člana največje vladajoče stranke. In kot da se iz primera Istrabenz nismo nič naučili, bomo zaradi nam povsem nerazumljivih apetitov politikantskih direktorjev kmalu pokopali še eno nekoč paradno slovensko podjetje.

portalov

Tuje novice iz regije

Production by Sapiens, d.o.o.
Hosting by Sapiens, d.o.o.