PDP

PDP podprla predlog malega delničarja PETRA MARNA predsednika OMD Adrie Airways pri Društvu MDS

KDO BO ADRIO AIRWAYS DOKAPITALIZIRA POLEG 80 % UDELEŽBE PDP ŠE NEZNANKA?
 
Na predlog največjega malega delničarja Adrie Airways Petra Marna, ki je tudi predsednik Odbora malih delničarjev Adrie Airways pri Društvu - Mali delničarji - Skupaj smo močnejši (Društvo MDS), je bil na današnji skupščini izglasovana dopolnitev sklepa o dokapitalizaciji. Imena morebitnih novih družbenikov, ki bodo izvršili dokapitalizacijo v višini 20 %, so zaenkrat še neznanka. Petrol baje ni želel vstopiti v lastništvo, Aerodrom Ljubljana še razmišlja, v lastništvo pa prihajajo morda tudi znane turistične agencije.
Ljubljana, 2. september 2010 ob 12.00 uri

OB PODPORI PDP SPREJETA DOPOLNITEV OSNOVNEGA PREDLOGA
 
Na skupščini je Peter Marn podal predlog dopolnitve osnovnega predloga predlagane dokapitalizacije, ki glasi:
 
»Osnovni kapital družbe se sicer poveča na način, kot ga je predlagal upravni odbor v predlogu sklepa 2 .točke objavljenega dnevnega reda sklica 27. seje skupščine in se istočasno poslovodstvu družbe (upravnemu odboru in izvršnima direktorjema) naloži izvedba vseh potrebnih aktivnosti, da se redno poslovanje družbe v tem času bistveno izboljša ter je obvezno izdelati pisno poročilo o teh izvedenih ukrepih in z njimi seznaniti vse delničarje najkasneje v 90 dneh od dneva sprejetja tega sklepa na skupščini.«
 
Namen dopolnitve predloga je v tem, da mora družba nemudoma pristopiti k takojšnjemu finančnemu prestrukturiranju podjetja in izdelavi plan le-tega, ki ga mora predstaviti delničarjem najkasneje v 90 dneh po skupščini.  V primeru, da izvedena dokapitalizacija in izvedeni ukrepi ne bodo dali potrebnih rezultatov, bo za zavarovanje obstoja družbe potrebno oceniti primernost uvedbe strožjih, z zakonom predvidenih postopkov.
 
 
Z izglasovano dopolnitvijo osnovnega sklepa smo mali delničarji dali jasen signal Upravnemu odboru, ki ga vodi dr. Maks Tajnikar in izvršnima direktorjema, da morajo nemudoma pristopiti  k večjim aktivnostim in se posledično izogniti morebitni prisilni poravnavi, stečaju ali celo likvidaciji, do katere bi prišlo brez takojšnje izvedbe omenjenih nujnih ukrepov.
 
Mali delničarji menimo, da bo izglasovana dokapitalizacija v višini 2,5 mio EUR sicer nezadostna, brez hkratnega izvajanja nujnih ukrepov finančne reorganizacije.  Po drugi strani bi to pomenilo "le metanje denarja v vrečo brez dna." Veseli pa nas, da je razširitev osnovnega predloga podprl tudi največji lastnik PDP.
 

MALI DELNIČARJI IZREKLI OPOZORILA UPRAVNEMU ODBORU IN IZVRŠNIMA DIREKTORJEMA 

V razpravi sta predstavnika malih delničarjev opozorila Upravni odbor in oba izvršna direktorja, da je varčevanje nujno potrebno, saj se približujejo zimski meseci, ko se tradicionalno sezonski promet zmanjšuje, s tem pa tudi finančni prilivi. Zato se upravičeno bojimo, da bodo poleg tekočih obveznosti za poslovanje in kredite, zelo težko zagotavljati zadostna sredstva predvsem za kar 600.000 EUR obroka plačila leasinga za dva novo nakupljena Airbusa.

NAVEDBE DRUŠTVA MDS O "PREMAJHNI" VIŠINI SPREJETE  DOKAPITALIZACIJE IN O VSTOPU MOREBITNIH NOVIH PARTNERJEV IZ TURIZMA, JE PO SKUPŠČINI POTRDIL DR. MAKS TAJNIKAR ZA ČASNIK FINANCE
 
»V državnih lastnikih zori ideja, da bo v pol leta do leta dni že treba najti strateškega partnerja. Maks Tajnikar, predsednik upravnega odbora, pravi, da se za zdaj še ne ukvarjajo s tem.
 
 
 
"Zelo smiselno bi bilo najti vlagatelja, a ni nujno, da le strateškega, lahko tudi finančnega," na naše informacije o skorajšnjem delnem umiku države iz letalskega prevoznika odgovarja Tajnikar. Ta dodaja, da bi Adria pravzaprav potrebovala 15 milijonov svežega kapitala, zato bodo vlagatelje še iskali.
 
Za zdaj prihajajo v kapital njihovi največji partnerji pri čarterskih poletih, Adriatica.net (hrvaška lastnica Kompasa) ter agenciji Palma in Airpass . V kratkem bo sicer sklicana tudi skupščina hčerinske družbe Adria Tehnika, ki naj bi jo dokapitalizirala PDP in Aerodrom Ljubljana, a še vedno preračunavajo cenitve.«

 
 

 

 
 

PDP, Posebna družba za podjetniško svetovanje

Datum skupščine: 
06.02.2015 - 09:00
Naslov: 
v notarski pisarni Nade Kumar, Slovenska cesta 56, 1000 Ljubljana.
Status: 
arhivirana

Pri reševanju Adrie Airways se zapleta na sestankih bančnikov

Medij: Dnevnik Avtorji: Katja Svenšek Teme: Adria Airways Rubrika / Oddaja: Poslovni Dnevnik Datum: 19. 08. 2011 Stran: stran 21
 
Ljubljana - Banke upnice Adrie Airways imajo manj kot dva tedna časa, da se dogovorijo o predlagani konverziji terjatev v kapital družbe, pogajanja, od rezultata katerih je odvisna tudi državna pomoč v višini 50 milijonov evrov, pa doslej napredka niso prinesla.
 
Pred skoraj dvema mesecema je minister za promet Patrick Vlačič (desno) napovedal, da bo država Adrii Airways pomagala s 50 milijoni evrov, če bodo banke pristale na konverzijo dela terjatve v lastniški delež. Banke ideji menda niso naklonjene. Izračunale naj bi, da se tudi v primeru stečaja bolje poplačajo. Lastniki in vodstvo Adrie – direktor PDP Matej Golob Matzele ter izvršna direktorja Robert Vuga in Klemen Boštjančič – imajo za dogovor z bankami manj kot dva tedna časa. (Foto: Luka Cjuha/dokumentacija Dnevnika)
 
Po naših informacijah predvsem največja banka NLB reševanju Adrie ni naklonjena. Banke namreč ne verjamejo, da bi po konverziji 37 milijonov evrov v kapital in kasnejši prodaji Adrie ta sredstva dobila povrnjena. Vodstvo Adrie včeraj za komentar ni bilo dosegljivo.
 
NLB, ki je največja upnica Adrie Airways, bi morala po načrtu prestrukturiranja v letalsko družbo konvertirati 27,6 milijona evrov, kar je med vsemi bankami upnicami daleč največ. V NLB naj bi bili v skrajnem primeru pripravljeni na konverzijo "razumnega zneska", torej precej nižjega. Tudi odločitev, da se za poplačilo bank nameni 19,5 milijona dokapitalizacijskih sredstev države, jim očitno ne vzbuja optimizma.
 

Če NLB na konverzijo ne bo pristala, finančne sanacije ne bo in bo najverjetneje sledil stečaj. Banka se pri tem menda sklicuje na upravo, upravni odbor in lastnike, a med slednjimi je največja država, ki je hkrati večinska lastnica Adrie. Po naših informacijah naj bi v NLB računali na boljše poplačilo v primeru stečaja družbe, saj imajo svoje terjatve neuradno zavarovane z dvema letaloma CRJ 900 in s poslovno stavbo na Brniku. Vrednost te je dejansko ocenjena na okoli 5 milijonov evrov, a bi se verjetno s propadom letalskega prevoznika, ki predstavlja 80 odstotkov prometa na brniškem letališču, znižala.

 

 
Pomisleke naj bi imele tudi druge banke upnice, a vse dejansko čakajo na odločitev NLB. Druga največja upnica Hypo banka naj bi po načrtu v lastništvo Adrie konvertirala 4,17 milijona evrov, kar je skoraj osemkrat manj kot NLB. Glede na zneske terjatev in njihovih konverzij omenjenima bankama sledijo še Abanka (3,55 milijona terjatve v lastniški delež), Unicredit (2,5 milijona) in Gorenjska banka (0,7 milijona evrov). Slednja naj bi bila prepričana o kakovosti svojih zavarovanj, po naših neuradnih podatkih pa ima svoj vložek zavarovan s terjatvami do bodočih mednarodnih prilivov.
 
Čeprav je pogoj za konverzijo terjatev bank sprejet rebalans državnega proračuna in v okviru tega zagotovljenih 50 milijonov evrov za Adrio, o katerem naj bi poslanci razpravljali v začetku septembra, pa morajo banke dogovor doseči najkasneje do 31. avgusta, ko bo potekala skupščina Adrie Airways. Če dogovora med bankami ne bo, bo družba verjetno primorana začeti insolvenčne postopke. V primeru, da bo dogovor dosežen, pa imajo tako banke kot država do konca septembra čas, da načrt uresničijo.

 

PDP Adrii zagotovil pet milijonov evrov

Medij: SIOL.net Avtorji: STA Teme: Mali delničarji Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo Datum: 21. 01. 2011 Stran: splet 19.30
 
Ljubljana - Državna Posebna družba za podjetniško svetovanje (PDP) se je odločila, da od Adrie Airways odkupi lastniški delež v podjetju Adria Airways Tehnika.
 
Z odkupom bo slovenskemu letalskemu prevozniku zagotovila pet milijonov evrov likvidnostnih sredstev, je pojasnil predsednik upravnega odbora Adrie Maks Tajnikar.
 
PDP je solastnik Adria Airways Tehnika

Kot je pojasnil Tajnikar, je PDP, ki je že zdaj solastnik Adria Airways Tehnika, sredstva pridobil v bančnem sistemu, a ločeno od pogovorov Adrie Airways z bankami o premostitvenem posojilu. Ti so po Tajnikarjevih besedah končani in ni več potrebe, da bi tekli dalje. Znova je zatrdil, da je bil glavni razlog za propad pogajanj blokiranje vseh predlaganih rešitev s strani največje upnice NLB.
 
Del sredstev je Adria že dobila

Pogodba s PDP je že podpisana, del sredstev od državne družbe pa je po Tajnikarjevih zagotovilih že na računu Adrie. "Lastnik nam je pomagal pri zagotavljanju likvidnostnih sredstev, kar je ena od normalnih rešitev," je povedal prvi mož upravnega odbora slovenskega nacionalnega letalskega prevoznika. "V bistvu gre za dezinvestiranje," je še dodal.
 
V zagotavljanju likvidnostnih sredstev naj bi po njegovih besedah sodeloval tudi Aerodrom Ljubljana, ki je prav tako solastnik družbe Adria Airways Tehnika, vendar z manjšim deležem. Pogovori z upravljavcem ljubljanskega letališča sicer še tečejo, zato predvideno tripartitno pogodbo trenutno izvajata le Adria in PDP.

Posel so v izjavi za javnost že potrdili na PDP. Kot so zapisali, so se z Adrio danes dogovorili za nakup rednih delnic družbe Adria Airways Tehnika, s čimer bo PDP postala največja delničarka družbe. Prvi del posla sta družbi izvedli danes, pogoj za dokončno izvedbo posla pa je po njihovih navedbah soglasje Aerodroma Ljubljana k sprostitvi in umiku njene zastavne pravice na delu delnic.

 
Tajnikar: Gre za pomoč lastnika, ne države
 

Banke upnice podprle sanacijo Adrie Airways

Medij: SIOL.net  Avtorji: STA Teme: Mali delničarji Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo Datum: 06. 01. 2011 Stran: spletna izdaja 17.39
 
Ljubljana - Banke upnice Adrie Airways so na sredinem sestanku podprle sanacijo edinega slovenskega letalskega prevoznika.
 
Tako bo družba najprej najela premostitveno posojilo v višini od tri do štiri milijone evrov, kar bo odprlo pot za reševanje dolgoročnih problemov.

Banke bi odobrile kredit

Adria Airways se z bankami upnicami že dalj časa pogaja o programu poslovnega in finančnega prestrukturiranja družbe, sredin sestanek pa je prinesel nekaj pozitivnih sklepov. Najpomembnejši med njimi je, da se banke upnice strinjajo s sanacijo podjetja. V tem okviru bi banke odobrile kredit, s katerim bi Adria prebrodila tradicionalno slabo zimsko sezono.
 
Adria dobaviteljem dolguje 30 milijonov evrov

Problematičen je odnos z dobavitelji, ki jim Adria Airways sicer dolguje manj kot 30 milijonov evrov. Problem je, da so ti partnerji v tujini. "In seveda v kolikor Adria nima kratkoročnega zadolževanja, nima kratkoročne podpore pri poslovanju, potem se povečuje dolg do dobaviteljev in to izredno izpostavlja seveda Adrio v teh mednarodnih odnosih," je dejal predsednik upravnega odbora Adrie dr. Maks Tajnikar.
 
Zaposleni pristali na 20-odstotno znižanje plač

Po sklepu s sestanka z bankami naj bi se v program reševanja podjetja vključili tudi domači dobavitelji, ki jim je vodstvo podjetja že predstavilo sanacijskega program poslovnega in finančnega preoblikovanja. Ta sicer predvideva dokapitalizacijo z delno konverzijo terjatev v kapital, znižanje zadolženosti in reprogram posojil za sedem let ter zmanjšanje stroškov dela. Zaposleni so tako konec decembra že pristali na 20-odstotno znižanje plač.
 
"Pogovori potekajo dnevno"
 

Je čas za Tufkovo in Tajnikarjevo slovo?

Medij: Finance Avtorji: Petra Sovdat, Tanja Smrekar Teme: Mali delničarji Rubrika / Oddaja: Gospopdarstvo Datum: 05.01.2011 Stran: 3
 
Nekateri glavni igralci pri reševanju Adrie neuradno svarijo, da denarja ne bodo dali, če ne bo spremembe v vodstvu
 
"Vsak pameten lastnik bi ob takih rezultatih, kot jih ima Adria, že zdavnaj zamenjal vodstvo. Ampak - Tadej Tufek ima preveč zvez, zato se mu ne bo zgodilo nič. Adria pa bo bankrotirala," meni sogovornik, ki ne želi biti imenovan. Enako meni še več virov iz vrst dobaviteljev in upnikov.
 
Dobavitelji Adrie ju menda ne marajo več - bodo državni lastniki letalskega prevoznika vendarle razrešili prva moža Maksa Tajnikarja (levo) in Tadeja Tufka.
 
Neuradno smo izvedeli, da se nekateri dobavitelji o reševanju Adrie Airways (AA) ne želijo pogovarjati z državo, dokler družbo vodi zdajšnji upravni odbor, predseduje mu Maks Tajnikar, glavni izvršni direktor pa je Tadej Tufek. Ta sta tudi glavna pogajalca pri reševanju Adrie.
 
Ali so z nesodelovanjem zagrozili na Aerodromu in v Petrolu, ki Adrii dobavlja kerozin? Šef Aerodroma Zmago Skobir pravi: "Seveda smo zaskrbljeni nad razmerami v Adrii. Ne vemo, kakšni so cilji in kakšni so sploh ukrepi vodstva za sanacijo družbe." V Petrolu pa pravijo, da o tem nimajo kaj povedati.
 
Spomnimo, Tufek je v Adrio kot član uprave prišel 20. septembra 2005, vodi pa jo od 7. marca 2006. Prvega junija lani je bil v Adrii, ki je bila že v zelo slabem stanju, vpeljan enotirni sistem vladanja - šef upravnega odbora je postal ekonomist Maks Tajnikar, Tufek pa je ostal glavni izvršni direktor.
 
Neuradno smo izvedeli, da se nekateri dobavitelji o reševanju Adrie Airways (AA) ne želijo pogovarjati z državo, dokler družbo vodi zdajšnji upravni odbor, predseduje mu Maks Tajnikar, glavni izvršni direktor pa je Tadej Tufek. Ta sta tudi glavna pogajalca pri reševanju Adrie.
 
Ali so z nesodelovanjem zagrozili na Aerodromu in v Petrolu, ki Adrii dobavlja kerozin?
 

Adria na smrtni postelji, uprava še v sedlu

Medij: 24UR.com Avtorji: P.J./D.L. Teme: Mali delničarji Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo Datum: 08. 12. 2010 Stran: spletna izdaja: 17.16
 
V Društvu malih delničarjev opozarjajo na resnost stanja v Adrii Airways, ki naj bi še povečala izgubo. Menijo, da sedanja uprava, ki družbe ni uspela prestrukturirati, ni kos nalogi, zato pozivajo k njeni razrešitvi.
 
Številke so zgovorne same po sebi. Družba Adria je potrebna temeljitega prestrukturiranja, sicer so njeni dnevi šteti. MDS
 
V Društvu - Malih delničarjev (MDS) menijo, da je Adria Airways potrebna temeljitega prestrukturiranja, "sicer so ji šteti dnevi“. Skrbi jih zadnje pismo uprave družbe delničarjem, kjer je uprava pojasnila, da je Adria Airways leto 2009 sklenila s 14 milijonsko izgubo. "S tem je še povečala kumulativne izguba iz preteklih let, saj je družba imela izgubo tudi v letih 2008 in 2005, leta 2007 in 2006 pa je poslovala z minimalnim dobičkom.
 
V prvi polovici leta 2010 je družba ustvarila še dodatno izgubo iz poslovanja v višini 7 milijonov evrov," je uprava Adrie po trditvah MDS napisala malim delničarjem. "Po ocenah poznavalcev pa bo celoletna izguba v letu 2010 presegla izgubo iz leta 2009," dodajajo v MDS.
 

Adria Airways menda na smrtni postelji

Medij: Finance Avtorji: Aleš Perčič Teme: Mali delničarji Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo Datum: 08. 12. 2010 Stran: spletna izdaja 15.08

"Številke o poslovanju družbe so zgovorne same po sebi. Adria je potrebna temeljitega prestrukturiranja, sicer so njeni dnevi šteti," sporočajo iz Društva - Malih delničarjev - MDS.


Iz Društva - Mali delničarji - Skupaj smo močnejši (MDS), ki ga vodi Rajko Stanković, so se danes odzvali na pismo, ki jim ga je konec novembra poslala uprava Adrie Airways , ki jo vodi Tadej Tufek.
 
Adria je v pismu delničarje obvestila o poslovanju družbe. V pismu navaja: "Adria Airways je leto 2009 sklenila z izgubo v višini 14 milijonov evrov. S tem je še povečala kumulativno izgubo iz preteklih let, saj je družba imela izgubo tudi v letih 2008 in 2005; 2007 in 2006 pa poslovala z minimalnim dobičkom/.../ V prvi polovici leta 2010 je družba ustvarila še dodatno izgubo iz poslovanja v višini sedmih milijonov evrov".
 
Kot so zapisali v MDS, so številke zgovorne same po sebi, zaradi česar menijo, da je Adria je potrebna temeljitega prestrukturiranja, sicer so ji šteti dnevi.
 
"Uprava ni sposobna prestrukturiranja"
 

Skupščina Adrie ob dokapitalizaciji zahtevala reorganizacijo

Medij: STA Avtorji: STA Teme: Mali delničarji, Sklici skupščin delniških družb
Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo  Datum: 03. 09. 2010

Brnik, 2. septembra (STA) - Delničarji Adrie Airways so na današnji skupščini soglasno potrdili predlagani sklep o dokapitalizaciji družbe v višini 2,5 milijona evrov. Lastniki so sprejeli tudi predlog malih delničarjev, da vodstvo podjetja v 90 dneh posreduje pisno poročilo o ukrepih za izboljšanje poslovanja.


Kot so za STA sporočili iz slovenskega letalskega prevoznika, bodo družbo dokapitalizirali njen največji latnik, to je Posebna družba za podjetniško svetovanje (PDP), in trije poslovni partnerji Adrie Airways. Ti glede na podatke Društva malih delničarjev še niso znani. Petrol naj namreč ne bi želel vstopiti v lastništvo, Aerodrom Ljubljana o tem še razmišlja, v lastništvo pa morda prihajajo znane turistične agencije.

 
Upravni odbor Adrie Airways tega, kdo bo družbo poleg PDP dokapitaliziral, še ni pojasnil. Prednostna pravica obstoječih delničarjev je izključena, k plačilu in vpisu delnic pa je povabljen zaključen krog manj kot 100 investitorjev. Dokapitalizacija naj bi bila uspešna le, če bo vpisanih vseh 208.333 delnic, katerih emisijska vrednost znaša 12 evrov oziroma skupaj 2,5 milijona evrov.
 
Na podlagi nasprotnih predlogov malih delničarjev je skupščina predlagani sklep o dokapitalizaciji dopolnila z zadolžitvijo upravnega odbora in poslovodstva družba, da v 90 dneh delničarjem posredujeta pisno poročilo o izvedenih in predvidenih ukrepih za izboljšanje poslovanja družbe, kar je podprl tudi predsednik upravnega odbora družbe Maks Tajnikar.
 

Unior tudi po dokapitalizaciji ne gre na borzo

Medij: Dnevnik Avtorji: M. P. Teme: Mali delničarji Rubrika / Oddaja: Poslovni Dnevnik Datum: 15. 01. 2010 Stran: 22

Ljubljana - Zreški Unior pod vodstvom Gorazda Korošca je v prvih dveh krogih dokapitalizacije prodal za 5,9 milijona evrov novih delnic. V tretjem krogu, Id bo odprt tudi za tiste vlagatelje, ki še niso lastniki Uniorja, bo naprodaj še za štiri milijone evrov dokapitalizacijskih delnic.

Čeprav ima Unior več kot 1200 malih delničarjev, njegova delnica ne kotira na borzi. Prav tako uvrstitev na borzo ni predvidena, zaradi česar med malimi vlagatelji ni pričakovati večjega zanimanja za nakup dokapitalizacijskih delnic. Kateri delničarji so sodelovali v prvih dveh krogih dokapitalizacije, ni znano, sodelovanje pa sta nam včeraj potrdila Slovenska odškodninska družba in Kapitalska družba, ki sta svoj 45 % odstotni delež prenesli na Posebno družbo za podjetniško svetovanje (PDP). Ali so sodelovali v dokapitalizaciji, v Novi Ljubljanski banki niso želeli razkriti, v Zavarovalnici Triglav pa so dejali, da »v drugem krogu dokapitalizacije niso sodelovali«.

Syndicate content

portalov

Tuje novice iz regije

Production by Sapiens, d.o.o.
Hosting by Sapiens, d.o.o.