Jamnik: koncentracija v turizmu je vedno slaba

NatisniNatisni

Medij: Primorske novice  Avtorji: Sonja Ribolica  Teme:  mali delničarji  Datum: Četrtek, 20. december  2018 Stran: 3

“Celo ulico hotelov prodati enemu hotelirju - to gotovo ni pametno. Prava rešitev je razpršeno lastništvo, saj vnaša zdravo konkurenco. To velja tudi za Portorož,” meni Gregor Jamnik, predsednik Združenja hotelirjev Slovenije. Zavzema se za preudarno odločanje o tem, komu prodati hotele, saj to v veliki meri kroji razvoj turističnega kraja. •

Sonja Ribolica Šest portoroških hotelov Lifeclass oziroma družba Istrabenz Turizem bo verjetno sredi prihodnjega leta dobilo novega lastnika. Nezavezujoče ponudbe so poslali podjetje srbskega poslovneža Miodraga Kostica, ameriški sklad Bain Capital, z državne strani pa kar trije interesenti: Sava, Slovenski državni holding (SDH) in Kapitalska družba z Modro zavarovalnico. Zainteresirani vlagatelji naj bi skrbni pregled opravili januarja, sledili bi oddaja zavezujočih ponudb in morebitna prodaja.

Kostič pričakuje transparentno prodajo Istrabenzovih hotelov

Iz Kostičevega podjetja MK Group so zatrdili, da so fokusirani na Istrabenzove hotele. “Zainteresirani smo za nakup teh hotelov. Pričakujemo, da bo postopek prodaje transparentno zaključen.” Kostič ima že nekaj premoženja v Portorožu: je lastnik hotela Kempinski Palače, v lasti ima tudi tretjino portoroškega letališča. A načrti, da bi kupil tudi niz Istrabenzovih hotelov v bližini hotela, ki je že v njegovi lasti, se mu morda ne bodo izšli. Minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek se zavzema za to, da bi turistična podjetja v državni lasti upravljali z enega mesta, pod taktirko SDH, kot narekuje nova turistična strategija. Ta nato v nadaljevanju predvideva prestrukturiranje in izboljšanje poslovanja teh podjetij, nato pa njihovo privatizacijo. A pri prodaji moramo biti premišljeni, opozarja minister. Pred časom je poudaril, da bi bilo za portoroški turizem škodljivo, če bi nekdo, ki že ima v lasti pomemben delež obalnega turizma, prevzel še ostala akterja na tem območju in tako obvladoval celotno slovensko obalo.

Z dežja pod kap?

Gregor Jamnik, predsednik Združenja hotelirjev Slovenije, razmišlja podobno; koncentracija v turizmu nikoli ni dobra, naklonjen je razpršenemu lastništvu. “Če bi dopustili, da bi nekdo obvladoval še večji del portoroškega turizma, bi prišli z dežja pod kap, eno koncentracijo bi zamenjali za drugo. Razpršeno lastništvo vnaša zdravo konkurenco in razvoj, v nasprotnem primeru pa je vse bolj anemično.” Dokaz za to vidi v razpršenem lastništvu ljubljanskih hotelov, ki se razvijajo in cvetijo, na drugi strani pa so portoroški ali blejski hoteli, ki bolj kot ne stopicajo na mestu.

Ni vseeno, komu prodati hotele

Jamnik tudi opozarja, da bodo morale biti odločitve o prodaji zelo premišljene, saj ima izbira kupcev hotelov daljnosežne posledice. "Kaj pomeni neposrečena izbira kupcev, lahko vidimo marsikje, tudi v Portorožu. Dejstvo je, da bo novi lastnik hotelov tudi snovalec usode celotne destinacije.” Po njegovem mnenju je treba izbrati vlagatelja, ki bo dolgoročen lastnik in bo tudi vlagal, takega, ki se že ukvarja s turistično dejavnostjo in ki že dokazuje, da zna dobro upravljati; skratka, takega, ki lahko prispeva k Gregor Jamnik razvoju destinacije.

portalov

Tuje novice iz regije

Production by Sapiens, d.o.o.
Hosting by Sapiens, d.o.o.