Na obzorju prevetritev vodstva skupine Mladinska knjiga

NatisniNatisni

Medij: Dnevnik Avtorji: Sebastjan Morozov  Teme:  mali delničarji Datum: Sreda, 12. september 2018 Stran: 10

Po imenovanju treh novih nadzornikov v letošnjem letu v Mladinski knjiga Založbi lahko pričakujemo še zamenjavo vodstva. S prodajo skupine Mladinska knjiga, ki med drugim vključuje še Mladinsko knjigo Trgovino, v DUTB ne nameravajo hiteti. Najprej jo nameravajo sanirati.

Po imenovanju dveh svojih predstavnikov Družbe za upravljanje terjatev bank (DUTB) v nadzorni svet Mladinske knjige Založbe (MKZ) pred nekaj meseci in po imenovanju nekdanjega predsednika uprave Steklarne Hrastnik Andreja Božiča za nadzornika, lahko v prihodnjih mesecih pričakujemo prevetritev še v vodstveni posadki družbe, smo izvedeli neuradno. Večinski lastniški delež MKZ, s tem pa tudi skupine Mladinska knjiga (skupina MK), ki vključuje tudi Mladinsko knjigo Trgovino (MKT), je DUTB pridobila aprila 2016, ko je pobotala svojo terjatev do propadle družbe Zvon 2 in prevzela zastavljeni delež.

Kdo bi lahko nadomestil predsednika uprave Petra Tomšiča in člana uprave Marka Ručigaja, MKZ za zdaj še ni znano. Kakšen vodstveni kader bo konkretno potrebovala skupina MK, katere ključna družba je MKT, bo jasno na podlagi analize poslovanja, ki jo izvaja družba Deloitte. Neuradno pa se omenja, da bi morala imeti nova vodstvena posadka, pri čemer ni izključena zamenjava vodstvenega kadra na drugi ravni, izkušnje z založništvom in knjigotržništvom. Analiza bo pokazala tudi, kaj vse povzroča poslovanje v rdečih številkah, koliko knjig se proda na kvadratni meter, kako poslujejo številne posamezne poslovalnice in podobno.

Najprej sanacija, nato prodaja

Prodaja skupine MK z razvejano mrežo prodajaln za zdaj še ni predvidena. S ciljem čim večjega iztržka jo nameravajo v DUTB najprej sanirati. V nasprotnem primeru bi se lahko zgodilo, da bi v prodajnem postopku privabili predvsem nepremičninske trgovce, ki si želijo hitrega zaslužka. Analiza, ki jo pripravlja Deloitte, naj bi pokazala tudi, ali je smiselno obdržati vse poslovalnice oziroma ali jih je primerneje preseliti na druge, cenejše lokacije. Med možnimi scenariji, ki so se omenjali pred časom, je bila oddelitev mreže trgovin v novoustanovljeno družbo.

Poslovanje skupine MK, ki vključuje številne družbe, med drugim omenjeni MKZ in MKT ter Cankarjevo založbo, je lani zaostalo za načrti. Konsolidirani prihodki od prodaje so se znižali za tri odstotke, na 71,3 milijona evrov. V primerjavi z letom 2016 se je izguba sicer znižala za približno 60 odstotkov in je znašala 378.000 evrov. Celotna skupina je konec lanskega leta zaposlovala 872 delavcev. Za okrog štiri odstotke, na 19,8 milijona evrov, se je znižala tudi prodaja MK Založbe, medtem ko je bila prodaja MK Trgovine nižja za odstotek in je znašala 52,63 milijona evrov.

Zaostajanje za lanskoletnimi načrti so v MKZ utemeljili s tem, da se je obseg trga za slovensko knjižno in revijalno založništvo, ki je zaradi jezikovnih omejitev skoraj izključno vezano na slovenski nacionalni prostor in si tako trga ne more bistveno povečevati z izvozom svojih izdelkov oziroma storitev, v zadnjem desetletju zmanjšal za približno 40 odstotkov. »Optimistične napovedi o oživljanju tega trga v obdobju po krizi, ki smo jih tudi vgradili v naše poslovne načrte za leti 2016 in 2017, se žal niso uresničile, zato smo posledično tudi zaostali za načrtovanimi cilji,« so povedali v MKZ. Podobno velja za preostale trge jugovzhodne Evrope, na katerih posluje skupina MK.

Padec prihodkov založbe in skupine MK, nadaljujejo v MKZ, je zato predvsem posledica sprememb nakupnih navad potrošnikov, pri katerih je manjše zanimanje za knjigo v veliki meri povezano z novimi vedenjskimi vzorci, s spremembo sistema vrednot in s tem nakupnih preferenc, drugačnimi načini preživljanja prostega časa in podobno. To je imelo največje posledice zlasti za neposrednotrženjske prodajne poti (prodajo po pošti, telefonsko prodajo, zastopniško prodajo od vrat do vrat, Reader's Digest…), ki so bile glavni prodajni kanal za trženje knjižnih projektov višjega cenovnega razreda. Prav te neposredne prodajne poti so v preteklosti prinašale zelo pomemben delež prihodkov skupine MK, so poudarili v družbi. Ob tem so dodali, da jim je kljub občutnemu krčenju knjižnega trga tudi v tem obdobju uspelo povečati tržni delež pri skoraj vseh pomembnih segmentih poslovanja. Zvišala se je tudi prodaja knjig v knjigarnah in prodaja revij ter drugih izobraževalnih vsebin.

Zaradi zmanjševanja obsega trga iščejo nove priložnosti

Kdaj bi bila skupina MK sposobna poslovati pozitivno? V MKZ so odgovorili, da se zmanjševanju obsega trga in padcu prihodkov prilagajajo s stalnim iskanjem novih tržnih priložnosti s pomočjo številnih razvojnih in marketinških projektov, s stroškovnimi optimizacijami, optimizacijami vseh poslovnih procesov, s prilagajanjem programa izdaj v vsebinskem in kvantitativnem smislu in tudi z intenzivnim sistematičnim pristopom k prenovi poslovne strategije ter prilagoditvi poslovnega modela, ki bo tako zagotovil dolgoročno vzdržno poslovanje družbe.

Po načrtih bodo vsi navedeni ukrepi pomembno prispevali k izboljšanju poslovnih rezultatov že letos, njihov polni učinek pa bo viden prihodnje leto, so pojasnili v MKZ. Na vprašanje, kako so poslovali v prvem polletju letošnjega leta, pa v družbi niso konkretno odgovorili. Povedali so le, da je MKZ dosegla nekoliko nižje prihodke od prodaje, vendar pa so z optimizacijami poslovnih procesov in vseh vrst stroškov v primerjavi z enakim obdobjem lani izboljšali rezultat iz poslovanja in čisti poslovni izid, tako da sta oba kazalnika v okviru načrtovanih.

portalov

Tuje novice iz regije

Production by Sapiens, d.o.o.
Hosting by Sapiens, d.o.o.