Nemci za prevzem ponujajo 15 centov za delnico

NatisniNatisni

Medij: Delo (Gospodarstvo) Avtorji: Aleš Stergar Teme: Mali delničarji Datum: Pet, 29. apr.. 2016 Stran: 9

Adria Airways Ponudba velja do 8. maja - Ukinjanje letov naj bi bilo za zdaj s Stockholmom in Kolnom končano

Ljubljana - Prvi viden ukrep, ki ga je naredila Adria Airways (AA) pod novim nemškim lastnikom 4K in novim poslovodstvom, ki ga namesto Marka Anžurja že vodi Arno Schuster, je bila ukinitev letov v Stockholm in preklic predvidenih letov v Koln. V AA so ob tem zatrdili, da v ostale v poletnem voznem redu napovedane lete ne bodo posegali.


Stockholm in Koln naj bi AA pokrivala s svojo širšo mrežo letenja - predvsem pa s sodelovanjem s članicami letalskega združenja Star Alliance. Po veljavnem poletnem voznem redu leti Adria Airways v Amsterdam, Berlin, Bruselj, na Dunaj, v Frankfurt, Kobenhavn, London, Manchester, Moskvo, Miinchen, Pariz, Podgorico, Prago, Prištino, Sarajevo, Skopje, Varšavo in Zurich.

V SDH so pojasnili, da so nefinančne zaveze - na primer, katerih linij AA v interesu slovenske države in njenih državljanov kljub zamenjavi lastništva ne bi smela opustiti - del prodajne pogodbe, ki pa je označena kot poslovna skrivnost in jih SDH ne more komentirati. V AA odgovora na podobno vprašanje nismo dobili.

Preostale delnice v rokah petsto malih lastnikov

Država je svoje delnice prodala, transakcija je bila 15. marca v celoti končana, delnice pa prenesene na kupca. SDH je takrat tudi dvignil roke od AA. Novi lastniki (7.343.743 delnic, 96,09 odstotka AA) zagotavljajo, da so »4K Invest in vse njegove odvisne družbe, vključno z družbo AA International Aviation Holding GmbH, ki obvladuje družbo Adria Airways, v celoti v lasti evropskih vlagateljev, zlasti nemških državljanov« (in ne iranskih, kot se je ugibalo tudi zato, ker je bil med neizbranimi kupci tudi iranski). Prek Ilirike so 8. aprila objavili prevzemno ponudbo, ki za zdaj velja en mesec, za preostalih 298.702 delnic (slabe štiri odstotke vseh), ki so v rokah petsto malih delničarjev.

Za vsako delnico ponujajo zdaj vsega 0,15 evra, skupaj 44.805,30 evrov, medtem ko so mali delničarji ob državni razprodaji pričakovali en evro za delnico, skupaj nekaj manj kot tristo tisočakov - vrednost delnice AA je pred dokapitalizacijo 31. oktobra lani znašala 1,81 evra.

Takšna ponudba malim delničarjem je očitno neposredna posledica povezane dokapitalizacije in prodaje. Država je namreč AA pred prodajo dokapitalizirala s 3,1 milijona evrov, 4K pa z milijonom evrov, število delnic AA pa se je povečalo na 7.642.445, delež 4K pa je bil z milijonom delnic že 13,08-odstoten vseh. V prodajnem postopku je potem SDH prodal za 100.000 evrov še 6.343.743 delnic, tako daje postal 4K s 7.343.743 delnicami 96,09-odstotni lastnik.

Obratni račun pokaže, da bi ob zdaj ponujenih 15 evrocentih za delnico teh 7,3 milijona delnic stalo 1,1 milijona evrov, natančno toliko, kot je 4K doslej vložil v AA. Če pa bi upoštevali, da je 4K 6,3 milijona državnih delnic dobil za sto tisočakov, bi bila vrednost ene delnice vsega 1,6 evrocenta. In 4K oziroma AA International Aviation Holding (AAIAH) velikodušen prevzemnik.

Novi lastniki dobili družbo in slaba dva milijona 

Pod mnenje poslovodstva glede prevzemne ponudbe se je podpisal predsednik nove uprave Adrie Airways Arno Schuster; uprava seveda ocenjuje, da je izvedba prevzemne ponudbe v interesu AA, saj »zagotavlja dodatne potenciale za razvoj« in da je iz prospekta razvidno, da AAIAH »ne načrtuje bistvenih sprememb politike zaposlovanja ali krajev opravljanja poslov AA«, zato poslovodstvo ne
pričakuje bistvenih sprememb na tem področju. In zanimivo, uprava AA izjavlja, da se z novim večinskim lastnikom ni dogovarjala o prevzemni ponudbi.

Veliki dobavitelji Adrie Airways - med njimi Petrol, Aerodrom Ljubljana in Kontrola zračnega prometa Slovenije, ki se jih je pogosto navajalo tudi kot velike upnike - da AA (trenutno) redno poravnava svoje tekoče obveznosti. Sklepati je mogoče, da bo tako vsaj do jeseni, ko imajo letalske družbe največ prometa, in tudi AA ponavadi ni imela težav z denarnim tokom.

Pod črto bi lahko izračunali, da je novi lastnik dobil letalskega prevoznika skupaj z delujočim omrežjem in njegovim (skromnim) premoženjem ter obveznostmi (v neznani višini), zraven pa še slaba dva milijona evrov državnega (davkoplačevalskega) denarja. Kar pa je bilo za državo menda še vedno ceneje, kot če bi spravila Adrio Airways v stečaj - ki je bil, ali pa ne, blizu.

Sprememba lastništva ne vpliva na dovoljenja za lete

Ob prehodu lastništva iz slovenskih v tuje roke se postavlja tudi vprašanje, kako je z veljavnostjo posameznih sporazumov o letenju. Adria Airways večino prevozov opravlja na linijah znotraj Evropske unije, zato sprememba v lastniški strukturi na opravljanje zračnih prevozov v Uniji po navedbah infrastrukturnega ministrstva na lete nima vpliva.

Glede rednih letov v Tirano in iz nje so na ministrstvu, kjer so pač odgovorni za meddržavne dogovore, pojasnili, da je Albanija podpisnica večstranskega sporazuma med Evropsko unijo in njenimi državami članicami, Bolgarijo, Bosno in Hercegovino, Črno goro, Hrvaško, Islandijo, nekdanjo jugoslovansko republiko Makedonijo, Kraljevino Norveško, Romunijo, Srbijo in Začasno upravo misije Združenih narodov na Kosovu (t. i. sporazum ECAA) o vzpostavitvi skupnega evropskega zračnega prostora, tako da sprememba v lastniški strukturi AA nima vpliva na pridobivanje dovoljenj za lete v Tirano in iz nje.

Glede rednih letov v Moskvo in iz nje pa na ministrstvu pojasnjujejo, da medvladni sporazum o zračnem prometu za opravljanje zračnih prevozov med Slovenijo in Rusijo med drugim določa, da ima vsaka pogodbenica pravico preklicati ali začasno razveljaviti dovoljenje za opravljanje prometa, če nima dokaza, da ima druga pogodbenica, ki je prevoznika določila, ali njeni državljani večinski delež lastništva in dejanski nadzor nad prevoznikom. Na podlagi citirane določbe gre za pravico druge države pogodbenice, pristojni slovenski organ za civilno letalstvo pa ne razpolaga z informacijo, da bi ruska stran le-to želela tudi uresničiti.

Na ministrstvu za infrastrukturo so še dodatno pojasnili, da so takšne določbe nacionalnem lastništvu sicer tradicionalne v mednarodnih sporazumih o zračnih prevozih, pomenijo pa na
podlagi vec sodb Sodišča EU kršitev prava Evropske unije glede skupnega trga ter so zato predmet postopkov za spremembe vseh dvostranskih sporazumov o zračnih prevozih.

portalov

Tuje novice iz regije

Production by Sapiens, d.o.o.
Hosting by Sapiens, d.o.o.