Adria Airways 19. januarja v dokapitalizacijo

NatisniNatisni

Medij: Delo Avtorji: Stergar Aleš,Rak Peter Teme: Mali delničarji Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo Datum: 19. 12. 2015 Stran: 9

Zračni promet Letališka infrastruktura v Slivnici v upravljanju Aerodroma Maribor - Omejene možnosti za državno pomoč prevozniku

LJUBLJANA, MARIBOR - Dokapitalizacijska seja skupščine delničarjev Adrie Airways bo 19. januarja. Delničarji, predvsem odločujoča SDH in DUTB, naj bi na njej potrdili do osemmilijonsko dokapitalizacijo letalskega prevoznika, katerega sedanji lastniški kapital je 3,5 milijona evrov.


Adria Airways (AA) je v sklepni fazi prodaje oziroma privatizacije, zanimanje zanjo pa je tako kot že tri leta skromno. Slovenski državni holding (SDH), ki prodaja državni in svoj delež v skupni višini 71,95 odstotka, in Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) z 19,63-odstotnim deležem sta skupščino najprej zapovedala že za 23. november. Pri vpisu novih delnic sedanji delničarji nimajo prednostne pravice. Predvideva se, da naj bi nove delnice ponudili vnaprej znanim vlagateljem, interesentom za nakup AA. Za vpis in vplačilo novih delnic bo po sprejetju odločitve (le) devet dni časa.

Društvo malih delničarjev (MDS) je tako kot oktobra tudi včeraj poslalo dodaten predlog, da bi še pred dokapitalizacijo poslovodstvo Adrie Airways poročalo o tekočem poslovanju, napovedih in načrtih, tako da bi delničarji lahko videli, ali je družba res v tako velikih škripcih, da druge poti ni.

Pri nakupu novih delnic država ne bo imela prednosti, vendar gre večino ugibanj prav v smeri državne dokapitalizacije, ki pa bi v Bruslju kaj hitro lahko dobila oznako nedovoljena državna pomoč. Tega se zavedajo tudi na finančnem ministrstvu, kjer ugotavljajo, da bi bila državna pomoč pod določenimi pogoji dovoljena za zagon novih letalskih povezav. Resno proučujejo možnost, da bi se nekatere povezave opredelile kot obvezne javne službe, kot so na primer železniške in avtobusne proge. V zahodni Evropi so kot takšne marsikje opredeljene notranje linije. Evropska komisija je že pred časom dopustila možnost spodbujanja lokalnega prometa in regionalnih letališč. Posredno bi država lahko pomagala s promocijskimi sredstvi.

Na vprašanje, ali slovenska država pripravlja rezervni scenarij, podobnega kot Estonija, kjer zapovezljivost države z Evropo zdaj skrbi (in s tem služi) Adria Airways, so na ministrstvu za infrastrukturo pojasnili, daje redni zračni prevoz temeljni pogoj za mobilnost prebivalstva in da ne bi ovirali kateregakoli letalskega prevoznika. Zgolj kot eno izmed zadnjih možnosti je ob izpolnjevanju pogojev iz evropske uredbe mogoče uvesti tudi obveznost javnih služb na podoben način, kot opravlja Adria Airways prevoze v Estonijo in iz nje.

Čez noč ne bodo ostali na tleh

Da ima Adria Airways kljub zgodovinsko nizkim cenam goriva finančne težave, je res, da bi letala ostala na tleh čez noč, pa menda še ni bojazni. Kljub zaostrenim razmeram v Adrii Airways medtem iščejo nove poslovne priložnosti in izboljšujejo ponudbo. Tako odprejšnjega tedna na vseh njenih letih z Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana deluje storitev OnAir Entertainment, nekakšen intranet.

Ob napovedi novih povezav v poletnem voznem redu (Ljubljana-K61n) in večjim številom letov na balkanskem trgu (Tirana- Miinchen, Priština-London), bo AA že s 1. januarjem žal ukinila (nočne) lete med Ljubljano in Istanbulom, kjer je očitno konkurenca Turkish Airlinesa premočna. Se pa z ljubljanskega letališča po novem letu zaradi istega vzroka umika Swiss - Adria Airways leti namreč v Zurich kar trikrat na dan. S poletnim voznim redom pa prihajata na Brnik Lot in Aegean. Prvi bo letel v Varšavo, kamor leti tudi AA, drugi v Atene. Vse zgoraj omenjene letalske družbe so članice Star Alliancea.

Primopredaja na mariborskem letališču

Poldrugo leto po koncu del in pol leta po začetku uporabe je bila včeraj opravljena uradna primopredaja obnovljene in dograjene infrastrukture na mariborskem letališču družbi Aerodrom Maribor. Pomembnejša kot ta formalnost je napoved ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča in gospodarskega ministra Zdravka Počivalška o aktivni podpori razvoju prometa na mariborskem letališču, in sicer ne kot finančna spodbuda prevoznikom, temveč predvsem kot promocija mesta in regije v tujini.

Med drugim je bila omenjana zamisel o vzpostavitvi povezave med Mariborom in Amsterdamom, saj Nizozemska prihodnje leto prevzema funkcijo predsedujoče EU. Po besedah direktorja Aerodroma Maribor Ladimirja Broliha intenzivno iščejo tudi druge možnosti. Pogajanja potekajo z Air Serbia, ambiciozne načrte ima tudi Wizzair, Maribor pa bi bil lahko ena od njegovih novih izhodiščnih točk. Za zdaj je dogovorjenih le nekaj letov iz Ukrajine, v sklepni fazi so dogovori o letih v Diisseldorf (Express Airways). Korak naprej bo tudi dolgoročna koncesija za uporabo letališke infrastrukture; razpis naj bi objavili v prvi polovici prihodnjega leta.

portalov

Tuje novice iz regije

Production by Sapiens, d.o.o.
Hosting by Sapiens, d.o.o.