Zaradi NLB drsi v nelikvidnost

NatisniNatisni

Medij: Dnevnik Avtorji: Katja Svenšek Teme: Gospodarstvo Rubrika / Oddaja: Poslovni Dnevnik Datum: 04. 12. 2012

NLB Adrii Airways še vedno ni odobrila revolving posojila v višini okoli osem milijonov evrov, ki ga letalska družba potrebuje za zagotavljanje likvidnosti.

Položaj Adrie Airways se znova zaostruje. NLB po naših zanesljivih informacijah družbi namreč še vedno ni odobrila revolving posojila, ki ga Adria potrebuje za zagotavljanje likvidnosti. Gre za okoli osem milijonov evrov, za katere sta Adria in NLB kreditno pogodbo podpisali že ob lanskoletni dokapitalizaciji letalskega prevoznika, banka pa družbi zdaj ne odobri črpanja posojila. Če Adrii zmanjka sredstev za poravnavanje obveznosti, med njimi stroškov operacij na letališčih, zagotavljanje goriva, nadzor prometa, bi lahko to prizemljilo letala družbe, za koliko časa ima Adria še zagotovljena sredstva, pa ni znano. Predsednik uprave Adrie Klemen Boštjančič in predsednik nadzornega sveta družbe Tone Pekolj se na naše klice včeraj nista odzvala. Da se z dogovorom z NLB zapleta, smo poročali že v začetku septembra, a po trditvah naših virov naj bi Adrii sredstva letošnjo jesen zagotovil predvsem posel v Maroku, kjer je imela vse od oktobra čarter. Vprašanje pa je, kakšen bo likvidnostni položaj družbe v tradicionalno manj prometnih zimskih mesecih.

Nekaj več kot osem milijonov, ki jih želi črpati Adria, sicer predstavljajo sredstva, ki jih je družbi ob lanskoletni dokapitalizaciji zagotovila država in so skupaj znašala 49,5 milijona evrov. Banke, ki so lani s konverzijo dela terjatev v lastniški delež Adrie sodelovale pri dokapitalizaciji družbe, so se lahko do višine prostih likvidnostnih sredstev poplačale, kar je izkoristila tudi NLB, ki pa se je hkrati s kreditno pogodbo z Adrio zavezala, da bo družbi odobrila revolving posojilo, ko ga bo potrebovala. Ob dokapitalizaciji Adrie naj bi NLB lani tik pred zdajci priložila še zahtevo, da mora črpanje posojila banka kasneje še odobriti, odobritev pa da bo vezana na uresničevanje programa prestrukturiranja družbe. Slednji ima več kot 150 strani, zato se je postavilo vprašanje, kako bi potekalo ocenjevanje, niso pa v NLB po naših informacijah pristali na predlog, da naj uresničevanje programa preverja neodvisni ocenjevalec. Po podpisu pogodbe naj bi NLB enostransko Adrii kljub temu le posredovala seznam kriterijev in pogojev, uresničevanje katerih bodo spremljali. Kako to ocenjevanje poteka, ni znano, je pa banka družbi po naših informacijah že vsaj dvakrat zavrnila črpanje posojila, čeprav menda v banki nimajo pripomb na izpolnjevanje zahtev.

Začaran krog dogovarjanj in pregovarjanj z bankami oziroma NLB verjetno ni zgolj težava Adrie, ampak številnih gospodarskih družb v državi. Dejstvo je tudi, da je NLB, dokler »hrani« državna sredstva, namenjena Adrii, za višino teh sredstev manj izpostavljena do letalske družbe. Je pa vprašanje, kako na to gledajo preostale banke, ki so lani tako kot NLB sodelovale pri dokapitalizaciji Adrie, to so Abanka, Hypo in Unicredit ter še posebej država. Vse kaže, da se odnos te spreminja glede na to, kdo je na oblasti, a vprašanje je, če bo aktualna vlada pristala na propad družbe zgolj zato, da dokaže napačno odločitev svoje predhodnice, ki je sprejela sanacijski program in dokapitalizirala družbo. Prav dejstvo, da sta v lasti države tako Adria kot NLB, ki bosta rešitev zagotovo našli, verjetno za zdaj pomirja tudi Adriine tuje partnerje.

portalov

Tuje novice iz regije

Production by Sapiens, d.o.o.
Hosting by Sapiens, d.o.o.