Pri reševanju Adrie Airways se zapleta na sestankih bančnikov

NatisniNatisni
Medij: Dnevnik Avtorji: Katja Svenšek Teme: Adria Airways Rubrika / Oddaja: Poslovni Dnevnik Datum: 19. 08. 2011 Stran: stran 21
 
Ljubljana - Banke upnice Adrie Airways imajo manj kot dva tedna časa, da se dogovorijo o predlagani konverziji terjatev v kapital družbe, pogajanja, od rezultata katerih je odvisna tudi državna pomoč v višini 50 milijonov evrov, pa doslej napredka niso prinesla.
 
Pred skoraj dvema mesecema je minister za promet Patrick Vlačič (desno) napovedal, da bo država Adrii Airways pomagala s 50 milijoni evrov, če bodo banke pristale na konverzijo dela terjatve v lastniški delež. Banke ideji menda niso naklonjene. Izračunale naj bi, da se tudi v primeru stečaja bolje poplačajo. Lastniki in vodstvo Adrie – direktor PDP Matej Golob Matzele ter izvršna direktorja Robert Vuga in Klemen Boštjančič – imajo za dogovor z bankami manj kot dva tedna časa. (Foto: Luka Cjuha/dokumentacija Dnevnika)
 
Po naših informacijah predvsem največja banka NLB reševanju Adrie ni naklonjena. Banke namreč ne verjamejo, da bi po konverziji 37 milijonov evrov v kapital in kasnejši prodaji Adrie ta sredstva dobila povrnjena. Vodstvo Adrie včeraj za komentar ni bilo dosegljivo.
 
NLB, ki je največja upnica Adrie Airways, bi morala po načrtu prestrukturiranja v letalsko družbo konvertirati 27,6 milijona evrov, kar je med vsemi bankami upnicami daleč največ. V NLB naj bi bili v skrajnem primeru pripravljeni na konverzijo "razumnega zneska", torej precej nižjega. Tudi odločitev, da se za poplačilo bank nameni 19,5 milijona dokapitalizacijskih sredstev države, jim očitno ne vzbuja optimizma.
 

Če NLB na konverzijo ne bo pristala, finančne sanacije ne bo in bo najverjetneje sledil stečaj. Banka se pri tem menda sklicuje na upravo, upravni odbor in lastnike, a med slednjimi je največja država, ki je hkrati večinska lastnica Adrie. Po naših informacijah naj bi v NLB računali na boljše poplačilo v primeru stečaja družbe, saj imajo svoje terjatve neuradno zavarovane z dvema letaloma CRJ 900 in s poslovno stavbo na Brniku. Vrednost te je dejansko ocenjena na okoli 5 milijonov evrov, a bi se verjetno s propadom letalskega prevoznika, ki predstavlja 80 odstotkov prometa na brniškem letališču, znižala.

 

 
Pomisleke naj bi imele tudi druge banke upnice, a vse dejansko čakajo na odločitev NLB. Druga največja upnica Hypo banka naj bi po načrtu v lastništvo Adrie konvertirala 4,17 milijona evrov, kar je skoraj osemkrat manj kot NLB. Glede na zneske terjatev in njihovih konverzij omenjenima bankama sledijo še Abanka (3,55 milijona terjatve v lastniški delež), Unicredit (2,5 milijona) in Gorenjska banka (0,7 milijona evrov). Slednja naj bi bila prepričana o kakovosti svojih zavarovanj, po naših neuradnih podatkih pa ima svoj vložek zavarovan s terjatvami do bodočih mednarodnih prilivov.
 
Čeprav je pogoj za konverzijo terjatev bank sprejet rebalans državnega proračuna in v okviru tega zagotovljenih 50 milijonov evrov za Adrio, o katerem naj bi poslanci razpravljali v začetku septembra, pa morajo banke dogovor doseči najkasneje do 31. avgusta, ko bo potekala skupščina Adrie Airways. Če dogovora med bankami ne bo, bo družba verjetno primorana začeti insolvenčne postopke. V primeru, da bo dogovor dosežen, pa imajo tako banke kot država do konca septembra čas, da načrt uresničijo.

 

portalov

Tuje novice iz regije

Production by Sapiens, d.o.o.
Hosting by Sapiens, d.o.o.