Kako okrepiti slovensko logistiko?

NatisniNatisni

Medij: Transport Avtorji: Orbanić Josip Teme: Mali delničarji Rubrika / Oddaja: Ostalo Datum: 04. 03. 2011 Stran: 48

Logistična dejavnost v Sloveniji je ena od najpomembnejših dejavnosti. Zajema okrog 10 odstotkov BDP. S tega vidika je jasno, da je ena od pomembnih dejavnosti vlade in ministrstev urejanje stanja na področju logistike, ki je že nekaj časa v težavah. Finančna in gospodarska kriza pa jo je dodatno okrepila. Najnovejši poskusi formiranja Slovenskega logističnega holdinga (SLH) so eden od naporov za konsolidacijo stanja. Vprašanje pa je, ali je to prava pot in ali bi veljalo poiskati še druge možnosti. V tem prispevku bomo obravnavali dosedanje aktivnosti pri formiranju SLH in vprašanja, ki se pri tem odpirajo. O preteklih dolgoletnih poskusih povezovanja slovenske logistike smo pisali že v lanski 10. številki revije.


► Projekt Saturn

Sedanji projekt SLH, ki naj bi povezal Slovenske železnice, Luko Koperin Intereuropo, ima korenine z začetka desetletja, ko so začeli pogovore o strateškem partnerstvu Slovenskih železnic z Deutsche Bahnom. lanševa vlada je s projektom Saturn in drugimi aktivnostmi v letu 2007 in naprej v to zgodbo vključila še Luko Koper in Intereuropo. Tedaj so potekale intenzivne aktivnosti za ustanovitev družbe DB holding Slovenija. Družba KPMG je izvedla tudi cenitev vseh treh podjetij. Kljub velikim prizadevanjem do realizacije ni prišlo zaradi pomislekov, ki še danes obstajajo, ter zaradi zamenjav vlad in poslovodnikov tako v Nemčiji kot v Sloveniji. Že takrat je sodeloval Hartmut Mehdorn, tedaj v vlogi poslovodje Deutsche Bahna, slovensko stran pa je koordiniral finančni minister Bajuk. Nekaj časa je ideja mirovala, vendar jo je sedanji predsednik vlade Borut Pahor konec leta 2009 in v letu 2010 ponovno obudil v obliki Slovenskega logističnega holdinga. V vlogi svetovalca pa je ponovno Hartmut Mehdorn. V igri ni več strateško partnerstvo z DB, pač pa le okrepitev slovenske logistike, čeprav v ozadju tli tudi ta možnost.

► Prva konferenca o SLH

Predsednik vlade Borut Pahor se je tekom leta 2010 močno angažiral pri sanaciji stanja na Slovenskih železnicah in je vsak mesec obiskal to družbo. Vzporedno s tem je sprožil idejo o povezovanju Slovenskih železnic, Luke Koper in Intereurope v Slovenski logistični holding. Ideja je takoj naletela na odziv. Železničarska stran jo je podprla, v Kopru pa so bili zlasti proti sindikati, uprave in drugi členi vodenja Luke in Intererope pa so izrazili dvom in odprli več vprašanj. Prevladalo je mnenje, da se hoče z združevanjem sanirati železnice, kar je bilo tudi eden od ciljev, vendar je poglavitni cilj okrepiti slovensko logistiko in jo usposobiti za prihodnost. Po večmesečnih razpravah in večkratnih obiskih Mehdorna pri vseh akterjih je bilo sklenjeno, da se 13. septembra 2010 na Brdu skliče prva konferenca o SLH. Pahor in Mehdorn sta predstavila izhodišča za SLH v gradivu Positioning Slovenian transport and mobilitv for Europe. Obsega vizijo, rešitve, tržno stanje, možne scenarije, pričakovane sinergijske učinke, organizacijo, naslednje korake in zaključne ugotovitve. Po tej zasnovi bi holding povezoval šest poslovnih enot: železniško infrastrukturo, železniški potniški promet, avtobusni promet, prevoz tovora po železnici, pristanišče Koper ter špediterstvo in logistiko. Mehdorna ni prepričalo udeležencev in ni odgovorilo na številna vprašanja in dvome.

Za ogled celotnega članka kliknite tukaj.

Poslovne novice domačih časopisov in spletnih

portalov

Production by Sapiens, d.o.o.
Hosting by Sapiens, d.o.o.