Odločitev do pomladi

NatisniNatisni

Medij: Primorski dnevnik Avtorji: STA Teme: Mali delničarji Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo in finance Datum: 15. 01. 2011 Stran: 4

SLOVENIJA -Včeraj že druga konferenca o logističnem holdingu

Luka Koper in Intereuropa se naprej proti - Pahor in Vlačič: Vlada ne bo silila z glavo skozi zid

BRDO PRI KRANJU - Po včerajšnji drugi konferenci o logističnem holdingu je v zvezi s projektom še vedno nekaj nerešenih vprašanj. Potem ko so bili na tokratni konferenci predstavljeni ekonomski in pravni vidiki projekta, bo vlada z deležniki opravila še zadnja posvetovanja, če bo to potrebno, dokončno odločitev o holdingu pa bo sprejela spomladi. Kot je na konferenci na Brdu pri Kranju poudaril ekonomist Janez Šušteršič, je v zvezi s holdingom treba odgovoriti predvsem na tri ključna vprašanja: kako zagotoviti konkurenco v primeru oblikovanja holdinga, kako prepričati vodstva podjetij za ta projekt in kako urediti razmerja med podjetji v holdingu. »Menim, da je na ta vprašanja mogoče odgovoriti pozitivno in če se bo nanje odgovorilo, potem ima projekt realne možnosti,« je dejal Šušteršič in dodal, da je odgovore treba najti v roku nekaj mesecev, nato pa se odločiti, kajti noben izračun ne zagotavlja uspeha vnaprej.


Zastavlja se tudi nekaj pravnih dilem, na katere prav tako še ni odgovora. Kot je poudaril pravnik Bojan Bugarič, se izpostavljajo predvsem vprašanja o pravni ureditvi regulatornega organa in o koncesiji Luke Koper. Glede te je Bugarič dejal, da povezovanje podjetja, ki ima koncesijo za opravljanje dejavnosti, v holding ne pomeni tudi prenehanje koncesije, saj pravo dopušča več načinov dopolnitve koncesije.

Udeleženci konference o logističnem holdingu so obsežno gradivo o ekonomskih in pravnih vidikih oblikovanja logističnega holdinga, ki sta ga pripravila Šušteršič in Bugarič, prejeli šele tik pred konferenco in ga bodo zdaj preučili. Se pa mnenja deležnikov od prve konference z lanskega septembra niso dosti spremenila. Poleg vidika malih delničarjev in ostalih špediterjev so razpravljala največkrat poudarili nezaupanje delavcev do projekta, do gospodarstvenikov in do vmešavanja vlade v gospodarstvo.

Na Slovenskih železnicah (SŽ) še vedno menijo, da je oblikovanje logističnega holdinga smiselno, idejo Hartmuta Mehdorna pa ocenjujejo kot dobro. Toda, kot opozarja generalni direktor železnic Goran Brankovič, z glavo skozi zid ne gre. Prvi nadzornik SŽ Igor Zaje pa je zatrdil, da Slovenija potrebuje infrastrukturo, česar pa ne bo rešila le gradnja drugega tira - začetek gradnje je napovedan za letošnji april -, ampak posodobitev prog na glavnih evropskih koridorjih skozi Slovenijo.

Medtem na številna tveganja pri oblikovanju logističnega holdinga še naprej opozarjajo v Luki Koper in Intereuropi. Sindikati opozarjajo na ogroženost delovnih mest v primeru propada holdinga, dvomijo v izboljšanje poslovanja, ki naj bi ga prinesel holding, opozarjajo pa tudi na tveganja zaradi premajhne odgovornosti managerjev, ki upravljajo velika podjetja. Vodstvi obeh koprskih družb poudarjata, da je tveganj in nedorečenosti še veliko, a nazadnje bo moral odločiti lastnik. Za zdaj mnenji uprav koprskih družb ostajata nespremenjeni - holdingu nista naklonjeni.

Tako predsednik vlade Borut Pahor kot minister za promet Patrick Vlačič sta zagotovila, da vlada z idejo oblikovanja logističnega holdinga ne bo silila z glavo skozi zid, dokončna odločitev pa naj bi padla v roku od enega do treh mesecev.

portalov

Tuje novice iz regije

Production by Sapiens, d.o.o.
Hosting by Sapiens, d.o.o.