Sedež holdinga mora biti v Kopru

NatisniNatisni

Medij: Primorske novice Avtorji: Lemut Aleksander Teme: Mali delničarji Rubrika / Oddaja: Pisma Datum: 10. 08. 2010 Stran: 17

Stališče ZZP

Izvršilni odbor Zveze za Primorsko - ZZP in Medobčinski odbor ZZP za Slovensko obalo, ki ga vodi Bogdan Lulik, sta na skupni seji analizirala informacije o nameri Vlade glede ustanovitve Logističnega holdinga. Vlada in njen svetovalec Martmut Mehdorn načrtujejo združitev Slovenskih železnic, Luke Koper in Intereurope v Logistični holding, ki naj bi zagotovil predvsem sanacijo Slovenskih železnic. V prejšnjem tednu pa so pricurljale novice, da bi v novem holdingu imeli obe primorski podjetji pravzaprav le še status poslovnih enot.


Oba organa ZZP ostro nasprotujeta ustanovitvi načrtovanega holdinga, ker v njem vidita katastrofalne posledice za razvoj edinega slovenskega pristanišča in celotno Primorsko. Gre še za eno v verigi potez, kjer morajo primorska podjetja nositi breme sanacije podjetij sirom po Sloveniji in to na škodo svojega dolgoročnega razvoja. V tem primeru je situacija še težja, saj se obe primorski podjetji še vedno nista rešili izgub in težav, ki so v prvi vrsti posledica slabih kadrovskih rešitev, ki jih je postavila prejšnja vlada Janeza Janše. V ZZP smo prepričani, da bi z ustanovitvijo holdinga dosegli le prerazporeditev marž na škodo obeh primorskih podjetij in nenazadnje na škodo velikega števila malih delničarjev Luke in Intereurope. Nastal pa bi holding, ki je v svetovnem merilu še vedno majhen in z združitvijo ne bi bil niti uspešnejši, še manj pa konkurenčnejši.

Zveza za Primorsko ostro nasprotuje nameri, da bi obe primorski podjetji postali le poslovni enoti v bodočem holdingu. To je nesprejemljivo in je v nasprotju z narodnoobrambnimi in strateškimi interesi slovenskega naroda in Primorske. Gre še za en primer, da se Primorski administrativno jemlje najkvalitetnejša delovna mesta in se ukinja celotne uprave naših podjetij in se jih seli ter koncentrira v prestolnico. Primorska je pred demografskim zlomom, ki ga vsaka taka poteza še dodatno vzpodbudi. Žalostno je, da tako Predsednik vlade g. Borut Pahor, kot tudi Minister za promet in zveze dr. Patrick Vlačič, prihajata iz Primorske. Če kdo, potem bi onadva morala vedeti, pod kakšnim strahovitim pritiskom je Primorska po vstopu v Evropsko unijo s strani sosednje Italije in bi morala storiti vse, da jo krepita, ne pa da jo s svojimi potezami slabita.

V primeru, da kljub vsem pomislekom in nasprotovanju pride do ustanovitve logističnega holdinga, pa Zveza za Priprtorsko zahteva, da je sedež tega holdinga v Kopru. Nenazadnje imata v Kopru sedež obe podjetji, ki bosta nosili breme sanacije. Nesprejemljivo je, da bi bil sedež in vsa upravna infrastruktura pri tistem, ki se ga sanira, to je pri Slovenskih železnicah. Še posebno, ker vsi poznamo upravni ustroj Slovenskih železnic, ki je predimenzioniran, na robu neobvladljivosti in je bil zaviralni faktor pri vseh dosedanjih neuspelih sanacijah tega sistema. Seveda pa mora biti sedež Logističnega holdinga v Kopru sedež družbe v pravem pomenu te besede. Nikakor to ne sme biti, kot sedež DARS-a v Celju, ki je le pesek v oči in neverjetno sprenevedanje ter zavajanje javnosti z oznako CE na registrskih tablicah vozil te družbe.

portalov

Tuje novice iz regije

Production by Sapiens, d.o.o.
Hosting by Sapiens, d.o.o.